Dette er logoen til minkiosk. Logoen er en rød kiosk med hvit bakgrunn

Ofte Stilte Spørsmål

Hvor leverer vi?

Minkiosk leverer i Oslo, Akershus, Buskerud og Vestfold. Vi ønsker å utvide leveringsområdet så raskt som mulig. Ta gjerne kontakt for å høre om vi har planer for å tilby levering i ditt område.

Hvordan beregner appen hvor mye vi trenger?

Utregningen er basert på hvor mange voksene og barn som kommer. Dette er igjen basert på spørreundersøkelser og tidligere arrangementer om hva folk kjøper fra kiosken og hvor mange som ønsker de ulike produktene. Forsalget er derfor basert på ett gjennomsnitt og det kan være du skal gjøre dine lokale tilpassninger.

Hvordan ser jeg pris per produkt i appen?

I Hvis man trykker på det aktuelle produktet i appen, vil enhetsprisen vises.

Kan jeg selv plukke hvilke varer jeg vil bestille?

Dersom du ikke ønsker forslag fra Minkiosk, kan du bare taste inn at det kommer 0 personer på arrangementet ditt. Da kan du manuelt taste inn det du ønsker å kjøpe. Ellers vil appen alltid foreslå ett utvalg av alle varene som er i en pakke, men du kan selv redusere hver enkelt vare til 0 eller øke til det antallet du mener er riktig for deg og ditt arrangement. Hvis du ønsker varer fra mer enn en av pakkene må du lage en ordre pr.pakke med de produktene du ønsker.

Kan jeg velge varer fra begge pakkene?

Hvis du ønsker varer fra begge pakkene må du legge to ordre. En for hver pakke.

Jeg får ikke bestilt varer med rask levering

Vi har foreløpig 7 dagers leveringsfrist da de fleste arrangementer planlegges i god tid og man kan bestille varer i god tid før arrangementet. Vi jobber for å få kortere ledetid.

Leverer dere ikke Minkiosk i helgene?

Foreløpig leverer vi i ukedagene, så hvis du skal ha ett arrangement på lørdag og eller søndag anbefaler vi at du får varene levert på fredag slik at du vet at alt er i orden til ditt arrangement.

Er prisene konkurransedyktige?

Prisene skal være konkurransedyktige med en normalt gjennomsnittlig pris fra butikkene i dagligvaren, men tar ikke hensyn til tilbud og kampanjer.

Kan jeg betale med faktura

All betaling foregår med VIPPS. Her kan man legge inn både private og klubben sine kredittkort, slik at du kan belaste klubben hvis du har fått tillatelse til det.

Hva om jeg ikke er hjemme når varene leveres?

Vi vil prøve å ringe deg på oppgitt nummer for å avtale hvordan leveringen alikevell kan skje om du ikke er hjemme. Hvis slik hensetting ikke er tilrådelig eller mulig vil vi ta varene med oss tilbake, og belaste deg for de kostnader som måtte påløpe. I slike tilfeller vil vi kreve fraktkostnader dersom vi leverer varene på nytt.

Jeg har ikke mottatt det jeg bestilte?

Kunden plikter straks å kontrollere at leveransen er i samsvar med kvitteringen. Du må umiddelbart varsle Norturas forbrukersenter dersom du ikke har mottatt alle de produktene som er bekreftet i kvitteringen eller dersom produktene er blitt skadet under transporten eller av andre grunner ikke oppfyller alminnelige kvalitetskrav.

Varene holdt ikke riktig kvalitet ved levering?

Du må umiddelbart varsle Norturas forbrukersenter dersom du ikke har mottatt alle de produktene som er bekreftet i kvitteringen eller dersom produktene er blitt skadet under transporten eller av andre grunner ikke oppfyller alminnelige kvalitetskrav.

Synes det blir dyrt når vi har små arrangementer?

De varene man ikke ønsker eller har fra før kan man redusere eller legge i null. Pakkene tar hensyn til mange deltakere der noen ofte har allergier eller ønsker andre pølser, så derfor foreslår appen ett utvalg med produkter som passer til en større gruppe.

Hvorfor får jeg ikke bare en type pølse og pølsebrød?

Appen er laget spesielt med tanke på større arrangementer der noen ønsker glutenfrie alternativer eller en annen type pølse, for eksempel laget av hvitt kjøtt, samt at noen ønsker gul brus istedenfor cola osv. Man får derfor ett utvalg som tilfredstiller flere behov. Har du arrangement for under 50 stykker bør man vurdere å ta bort noen produkter (redusere til 0 i appen) for heller å gå for noen færre varianter.

Hvorfor får jeg ikke lagt en ordre mer enn fire måneder frem?

Appen er programert til at man ikke kan legge inn bestillinger lenger enn 4 måneder frem i tid. Legg for eksempel inn i kalenderen din at du skal komme tilbake til Minkiosk og legg bestillingen når det er ca 3 måneder før ønsket leveringsdato hvis du liker å planlegge i god tid.  

Kan jeg bestille kun en pakke pølser og en pakke lomper?

Ja det kan du, men appen er laget for større arrangementer til en gruppe mennesker. Ordre under kr.700,- blir belastet for kr.65,- i frakt.

Hvorfor bør jeg bruke appen Minkiosk?

Her slipper du å tenke så mye selv og hele prosessen med å planlegge, bestille, betale og få levert varer til ditt arrangement går på kun få minutter. I tillegg hjelper vi deg med enkelt å lage prislister, vaktlister, tips til hva du bør huske på osv.